Scouting Heesch Blogboek

Alfa, Gamma & Omega

Zaterdagochtend stonden we met z'n allen fris en fruitig voor het scoutinggebouw. Toen kon de fietstocht naar het kampterrein in Lunteren beginnen. Ronde Omega had het geluk om als eerste te mogen vertrekken. Op richting het noorden. De eerste uitdaging was al meteen om met de pont over te varen naar de andere kant van de maas. Ronde Omega was namelijk al het geld vergeten. Gelukkig had de lieve leiding het geld voor ze meegenomen. Dus was het snel opgelost. Alfa en Gamma hadden gelukkig wel het geld bij zich. Na de eerste rivier zijn we gelukkig zonder pont aan de andere kant van de Waal én Rijn gekomen.

Alle groepjes waren eerder dan verwacht op het kampterrein aangekomen. Sterker nog, de stafleden hadden bedacht dat het éérste groepje er om 15:00 uur zou zijn, maar de láátsten waren er al om 14:30! Hierdoor hadden ze meer tijd om hun keuken te bouwen en hun tenten op te zetten. Maar tenten opzetten is natuurlijk wel handig als je ook tentstokken hebt. En die waren we dus vergeten. Ruud en Laura zijn toen helemaal terug gereden om de stokken op te halen, want anders konden ze 's avonds natuurlijk niet slapen in hun tenten. De staf wel, want die hadden hun eigen stokken natuurlijk wel meegenomen.

's Avonds gingen we nog een spannend spel spelen. Namelijk het spel AtmosFEAR, lekker spannend en zenuwslopend was te merken. Er werd steeds harder geschreeuwd na mate dat de speeltijd korter werd. We hadden namelijk maar 49 minuten om het spel te kunnen winnen. Uiteindelijk hadden we allemaal jammer maar helaas verloren van de grafmeester. Daarna was het bedtijd en gingen we moe maar voldaan lekker slapen.

De zondag begon lekker rustig met een ontbijtje. We hebben toen het terrein nog verder uitgebreid met allerlei leuke en handige dingen. Na de lunch hadden we het volgende programma-onderdeel. Dat hadden 4 gidsen helemaal zelf gemaakt. Het crea-programma was dit keer schoenen schilderen. Dus toen alle schoenen tevoorschijn waren gehaald kon het kliederen beginnen. Er zijn mooie en creatieve dingen uitgekomen. En we dragen ze natuurlijk ook!

Na onze creatieve uitspattingen zijn we voor het volgende bosspel een stuk het bos ingelopen. Dit potje "Vlaggenvangertje" werd gewonnen door ronde Gamma, maar met ook maar een kleine voorsprong op Omega.

Terug bij de tenten konden we de allereerste keer helemaal zelf koken en daarna hadden we nog een leuk renspelletje. Het was een soort kofferspel, maar dan nog veel uitgebreider. En natuurlijk niet in de tenten. Dit spel heette het "Landenspel", maar waarom het zo heet weet niemand. Daarna hebben we nog lekker bij het kampvuur gezeten en liedjes gezongen. Voordat we naar bed gingen kregen we ook nog een lekkere boterham met knakworst, opgewarmd boven het vuur. Wat was dat lekker zeg! Daarna was het alweer tijd om te gaan slapen.