Monschau Dag 3: "Maandag"

Jochem

Lief logboek,

Vandaag zouden we een hike lopen, maar dit ging niet door. Stiekem vind ik dit niet zo heel erg, maar ik wil hem nog wel lopen.

Omdat de hike niet doorging hebben we eigen programma’s gedaan.Super leuk!Daarna hebben we gevoetbalt met bekers water etc. Het programma waar Martin 7 (!!!) uur aan heeft zitten typen (gigantische uitwerking) was echt geweldig. Mijn team heeft verloren, maar we hadden dikke lol.

Verder hebben we ook nog “primitief gekookt”.Omnomnom…Wel vreemd is dat het primitief koken lekkerder en leuker was dan normaal. We gaan er op vooruit.

We hebben ook een heleboel leuke tekeningetjes gemaakt. Het hoogtepunt van het ontbijt was toch zeker wel de B.B., deBlije bank!!!Mooi was dat wij tegenover de chagrijnen zaten. Zij konden zelfs hun lach moeilijk inhouden =)

FLASH FORWARD >

Het liedje ‘Cowboy Billie Boem’ was dé hit van de avond tijdens het afwassen.

Het laatste nieuws: Er is een nieuwe sport ontwikkeld bij scouting genaamd ‘Hout sprokkelen’. Het komt neer op een gruwelijk eind het bos inlopen en daar een zo zwaar mogelijke bundel takken of grote stronk bij elkaar zien te rapen. Vervolgens sleept men deze takken/stronken, in een martelende weg, terug naar het kampterrein.Leuk joh!

Maar alles heeft een doel, als je namelijk niet meedoet met deze internationale sport (we zijn in Duitsland) krijg je geen eten of kampvuur (grapje Michiel :)). We doen namelijk wel aan primitief koken (dus op een kampvuur).

Ook interessant is dat “ons Pieter” de rage heeft gestart om onszelf schoon te maken. Zo heeft de staf tóch nog één goede invloed op ons. (geintje staf, jullie doen het goed)

Nu zit ik dus hier, fris en fruitig, lachend met de B.B. rond een bij elkaar gesprokkeld vuurtje.Gezellig!

Nu lekker met een drankje bijkletsen en in het logboek schrijven.

Veel plezier!

P.S. Ik, Ilse van Ballegoij, moest deze zin even schrijven omdat ik al veel te lang niet meer geschreven heb.