Oostenrijk Dag 8: Salzburg

Iris

Vandaag waren we lekker vroeg opgestaan namelijk om 07:30. Dat vond niet iedereen even prettig aangezien sommigen tot laat bij de Oostenrijkers hadden gezeten. Hiervan blijkt 1 heel knap te zijn dus als de Oostenrijkers vanavond naar ons kampvuur komen zal ik daar is even goed naar kijken.

Maar terug naar vandaag. Vandaag gingen we naar Salzburg, een stadje van ongeveer een uurtje rijden vanaf hier. Daar aangekomen deden we een leuk stadspel waarin 3 muziekfamilies streden om de muziek van Mozart, die blijkbaar heel populair is in Salzburg.

Om deze muziek te winnen moesten we in groepjes naar posten en na daar een opdracht te hebben gedaan kregen we ‘n puzzelstuk. Om te finishen moesten we alle puzzelstukjes hebben en dan nog een euromunt met Mozart erop, een kaart of flyer met Mozart erop en moesten we op de foto met ‘n straatmuzikant.

De kaart en foto waren geen problem maar Oostenrijkers bleken niet te begrijpen dat je geld kunt wisselen dus de euromunt was redelijk moeilijk. Nadat iedereen bij ‘t eindpunt was heeft de staf broodjes en beleg gekocht en na een lekkere lunch hadden we tijd en vrij door de stad rond te lopen. Na een zoektocht hadden we ‘t goedkoopste ijs gevonden waar van ‘t geld ook nog naar een goed doel ging. Ook zijn we op de foto geweest met 2 jongetjes die scouts uit Amerika bleken te zijn.

Nadat de vrije tijd voorbij was zijn we nog lekker wezen zwemmen in de Attersee om af te koelen. Na een zeer warme dag terug op ‘t kampterrein hadden we gegeten en nu zitten we gezellig bij ‘t kampvuur.

Tot ‘t volgende blogboekverhaal!

Opmerking van de staf: Stem "Der Holländische Elvis"!