Scouting Heesch Blogboek

Wiltz Dag 8: Een reis naar de krokettenplaneet

Esther en Jasper

Titel is bedacht door Nick

De zon was aan het schijnen, dus stonden alle RS leden op. Vooral hulpstaflid Nick had veel moeite met zijn warme slaapzak te verlaten. Na een stevig ontbijtje begonnen we de dag met een workout, het sportprogramma van Daan en Oetse. Dit was een flinke warming-up en een afvalrace op conditie. Daarna werd er gestreden voor de eerste plek op de voedselketen. Deze spelletjes eindigde in een groot watergevecht in de zon.

Veel tijd voor rusten was er niet want we vertrokken al snel naar een klimpark. Dit begon uiteraard met de veiligheidsvoorschriften waar de RS heel goed naar luisterden ;) De eerste route die we mochten lopen was Rood. Helaas heeft de meerderheid van de RS het einde niet kunnen halen door het onvoorspelbare slechte weer. Door het onweer konden we niet meer verder en moesten we terug naar het kampterein. L

Op het kampterrein was het aan het stortregenen. Hierdoor was ALLES kletsnat. Dit was een grote tegenslag. We begonnen alles te fixen. Zo gingen een paar mensen proberen een vuurtje aan te krijgen om te kunnen koken. Andere gingen naar de waserette om daar de slaapzakken in de droger te laten drogen. En weer anderen gingen kijken hoe we de tent konden redden want alles in de tent was doorweekt. Zodra alle natte spullen de tent uit waren gehaald, werd de tent gemaakt en het grondzeil gedroogd. Tegen de tijd dat de tent weer goed was, was het eten ook klaar.

Het avondeten bestond uit een vers champignonnensoepje, een stamppotje van vlees, aardappels, ui en wortel, aardappels met ei, en een heerlijk toetje. Het toetje was een taart van chocolade, koekjes en marsmallows. Alles was natuurlijk op primitieve wijze bereidt.

Tijdens het eten werden ook de slaapmatjes bij het kampvuur gedroogd, zodat alle spullen weer droog de tent in konden.

Na het eten en het corvee gingen de meeste leden nog een biertje drinken bij het kampvuur. Hierbij waren ook de buren, scouting Bladel, van de partij. Dit was heel gezellig. Er werd veel gezongen en gekletst. Sommigen lagen zelfs pas om half 7 in hun slaapzakje. Zo kon iedereen fijn slapen in de grote slaaptent, lekker knus en warm bij elkaar ;)

THE END

Voor het schrijven van deze tekst wil ik graag Obama en Nick bedanken. Deze mannen hebben ons niet alleen geinspireerd maar ook gestimuleerd.
Verder willen wij ook mama, papa en de rest van alle mensen bedanken. Met uitzondering van de weergoden.

Slaap lekker allemaal!
Tot dinsdag in Nederland!

Groetjes Jasper en Esther