Een spannende wandeling

Wiwo

Dinsdag 26 Juli: Derde dag

Ochtend

Een nieuwe dag, een nieuwe blog. Vandaag was een speciale dag, er was namelijk een jarige in ons midden. We konden de dag dus ook niet beginnen zonder te zingen. Ook lag er een cadeautje klaar om de jarige mee te verrassen.

Ons programma begon met een nieuwe lading toverlessen, gevuld met allerlei proefjes. We weten nu hoe we toverdrankjes moeten maken, hoe je een ballon kan prikken zonder die klapt en wat zwaartekracht en luchtdruk inhoudt.

Middag

Na de lunch is ons aangeraden door een docent om nogmaals het toverbos te verkennen om op zoek te gaan naar de stukken van de kaart. Eenmaal aangekomen in het bos was het tijd om nog een van onze vaardigheden te testen. Onze vaardigheid om te zoeken werd op de proef gesteld door 20-tellen-in-de-rimboe. Ook hebben we in het bos nog een stukje van de kaart gevonden, we komen steeds dichterbij. We hebben de middag afgesloten met het regenboog spel.

Avond

Na het avondeten was het buitengebied van ons terrein bezaaid met briefjes. Hier stonden opdrachten op die de kinderen moesten voltooien om het spelletje te kunnen winnen. Ook vandaag is er Weerwolven van Wakkerdam gespeeld, hier kunnen ze nog steeds geen genoeg van krijgen.

Vandaag lekker vroeg naar bed, dat was wel even nodig. Ohnee, terwijl de kinderen op bed lagen kwam een van de stafleden nog snel naar binnen om te vertellen dat ze het laatste stukje van de kaart per ongeluk tevoorschijn getoverd had.

Dit kon natuurlijk niet onopgelost blijven dus het was tijd voor… jawel… een spooktocht! Na een spannende wandeling door het donkere bos, gevuld met griezels die het daglicht niet kunnen verdragen, slechts genavigeerd door kaarsjes en glowsticks kwamen de welpen uit bij de toverbeker.

Om dit te vieren hebben we de avond afgesloten met een broodje knakworst en toen was het echt tijd om te gaan slapen.

Tot de volgende blog!