Koning Arthur en de ridders van de ronde tafel

Welpen van de welpen Giuseppe

1 juli t/m 6 juli 2012
Zevenaar

In dit logboek schrijven de Welpen Giuseppe over de avonturen die ze beleven tijdens hun zomerkamp in Zevenaar.

Dag 1 Zondagmiddag

De ouders bragten ons naar het troephuis in zevenaar. Toen heben we alles klaar gelegd toen naamen we afscheid. Toen heben we spelletjes gedaan, 123 bulldog en waterspelletje, het ging regenen en daarom gingen we naar binnen. Daar hebben we pinkelen en raadsels gedaan. De zon ging weer schijnen dus we gingen weer naar buiten, waar er opeens ridders aan kwamen. De ridders vertelden dat hier een ternooi word gehouden. Toen gingen we eten we aten hamburgers met aardappels en witte bonen met tomatensaus.

Dag 1 Zondagavond

Na het eten gingen we t-shirttjes verven. Daarna gingen we naar buiten. Toen deden we een spelletje waarbij we kaartjes moesten zoeken waar we materialen mee konden kopen. En van deze materialen moesten we een zo mooi mogelijk kasteel bouwen. toen kwam er een ridder met zijn schildknaap. En toen mochten we proberen het zwaart uit de steen te treken en niemant kon hem er uit treken. Lancelot kreeg het idee om bij Merlijn een toverdrank te halen. Morgen krijgen we een route waarbij we Merlijn kunnen vinden. Toen gingen we allemaal slapen.

Dag 2 Maandagochtend en middag

We gingen de speurtocht doen dat was een foto zoek tocht en toen kwamen we merlijn tegen bij de molen we hebben het toverdrankje gestolen door hem af te lijdenwant hij wou niet dat het tover drankje bij Lancelod kwam. toen hebben we ge luncht in het park. En daarna zijn we terug gegaan naar het troephuis. En daar hadden we kaarten gemaakt en toen zijn we naar het bos geweest en daar hadden we een spel gedaan het ging over ridders en over burgers en soldaten. Hierna hebben een rust uurtje ge had en een snoep winkeltje. en toen hadden we panenkoeken gegeten.

Dag 2 Maandagavond

Na het corveeën gingen we naar het bos handelspel doen. We kreegen geld daarvan konden we een zaagvergunning koopen. Daarme konde we naar de houtvabriek, en het hout konden we verkopen aan lusiever vabriek of aan de meubelfabriek. Toen we bij het gebouw waren kwam Merlijn heel boos aanlopen. Hij was zijn toverdrankje aan het zoeken, maar Lancelot had hem gestolen hij rende er mee weg en dronk hem snel op. Hij probeerde het zwaard eruit te trekken maar dat lukte niet. Merlijn zei dat alleen iemand die ridderwaardig is het zwaard eruit kan trekken. Lancelot werd boos en rende heel hard met zijn zwaard achter Merlijn aan. We zijn hierdoor een beetje gaan twijfelen of Lancelot wel te vertrouwen is. Toen gingen we drinken, wassen plassen en naar bed.

Dag 3 Dinsdag

Naar het eete kwam lanselot langs en we ginge treene voor het riderteornooi dit deden we door een sportdag te houde. Met de sportdag deden we verspringe en ringgooien gewigt op tilen en hoger of lager met kaarten. Na de sportdag kwam artuur langs die zei dat hij graag mee wil doen met het ridertoenooi want hij is stiekem verliefd op gineveer en degene die wint mag met haar trouwen. Daarna gingen we een insinge pograma doen. Eerst gingen we het wapen van bernheze natekenen. Daarna gingen we eten we aten raps. Na het eten mogten we het corvee een keer overslaan. Daarna gingen we naar het monument de panoven. Toen we terug waren bij het gebouw moesten we allemaal een presentatie maken over scouting heesch. Dat hadden we allemaal heel goed gedaan dus we hebben allemaal een insinge verdient. Ulm en dulm qis kwam daarna. Dat ging over de ridders in de middeleeuwen. Opeens kwam er een boef uit het niets. Uit onze slaapkamer gerent. Hij rende naar het zwaard en probeerde het zwaard eruit te trekken. Maar dat lukte niet. Toen kwam Merlijn die een toverspreuk deed dat er geen boeven meer kunnen komen in het gebouw. Met vuur. Toen gingen we naar bed.

Dag 4 Woensdagochtend en middag:

Na het ontbijt kwam Arthur langs. Hij wou wapens hebben zodat hij dan mee kan doen aan het riddertoernooi. De winnaar mag namelijk met Guinevere, de dochter van de koning, trouwen. Daarom zijn we schilden en zwaarden voor hem gaan maken. Daarna gingen we zwemmen. We hebben een zwembad van zand gemaakt bij het meer waar we zwommen. We hebben ook met balletjes overgegooid. Na het zwemmen zijn we bij het scoutinggebouw in de douche geweest. Daarna hadden we rustuurtje en snoepwinkeltje. Arthur kwam weer langs en hij had onze zwaarden geprobeerd. Hij vond ze mooi maar kon ze niet gebruiken voor het toernooi. Toen gingen we middeleeuws eten. We aten brandnetelsoep, worstjes boven het vuur, zelf gebakken broodjes en stokjes met aardappels en groenten en nog appeltjes met suiker en kaneel van het vuur.

Dag 4 Woensdagavond

Naar het eten hadden wij mafia spel gedaan er waren 4 mafias en1 politie en burgers en daarna hadden we buiten gespeeld het regenboog spel en daarna kwam artuur ons gezegd dat de 3 sterkste wapens moesten zoeken en morgen gaan we een speurtocht doen en dan gaan we de drie sterkste wapens zoeken een zwaard en een schild en een harnas alleen wij weten niet waar het is maar wij denken dat het in het bos ligt en de drie wapens kunnen vinden.