Lego Masters / Expeditie Robinson

De groentjes / Team Koekwous

Lego Masters

Na het corveeën ging het alarm af. Moesten we naar de studio toe van de spelmaker, met onze eigen vip passen. Daar binnen op het levelbord was de 2 versierd met lampjes. Patty zei dat wij maar snel level 2 moesten gaan doen.

Toen de deur open werd gemaakt, stond daar een lego poppetje, die had de opdracht voor ons om een lego blok te maken. Die hebben we gemaakt van een schoenendoos en 3 wc rolletjes. De doos hebben we eerst ingepakt met papier omdat die dan makkelijker te verven was. Eenmaal toen alles geverfd was, moest dat drogen.

Tijdens het drogen zijn wij buiten gaan dansen en zingen met Balou en Raksha. Nadat we uit gedanst waren zijn we weer verder gegaan met de lego blokjes af te maken. Degene die al klaar waren ging hun shirts nog afmaken.

Alle blokjes waren af, toen hadden we het level gehaald, en krijgen we de schijf van level 2. Nu was het tijd om naar bed te gaan. Toen we in bed lagen gingen we nog 1 potje weerwolven spelen, daarna was het wel echt tijd om naar bed te gaan.

De volgende ochtend kwam Sahi ons wakker maken, tijdens het ontbijt werd de welp van de dag bekend gemaakt. Dit was Rosa-Lynn. Dat was ons blogboek.

Groetjes de Groentjes

Expeditie Robinson

We begonnen de dag met een Expeditie Robinson sportdag, als eerste moesten wij met ons stel een eigen hut gaan bouwen in de bossen. Dit was ons eigen mini kamp. Als we een proef moesten doen gingen we terug naar het basiskamp, dit was het scoutinggebouw.

De eerste proef was een eetproef, daar moesten we allemaal vieze dingen eten. Als je het als eerste op had, dan kreeg je een punt. Nadat de proef klaar was gingen we weer naar onze hut om deze verder af te maken.

De volgende proef was behendigheid, het team dat als eerste 3 bordjes met de katapult kapot geschoten had, zou de proef winnen. Alleen dit bleek een beetjes te moeilijk dus als je hem raak gooide met een steentje was het ook goed.

Toen was het tijd voor de lunch, die kregen we mee met een jerrycan erbij. De we gingen heel primitief lunchen. Daarna was het tijd voor de denkproef, er hingen op de 3 plekken puzzelstukjes. Die moesten we uit de bomen halen, los knopen en uit een bak water halen.

Daarna was het weer tijd om naar de hut te gaan, toen kregen we daar een schatkaart om de eindproef te gaan doen. We moesten een kist mee slepen en allemaal kleine lastige spelletjes doen, als allerlaatste hadden we een touw doorgebrand. Wie dat als eerst had gedaan, had gewonnen. Dat waren wij!!!

Toen was het klaar hadden we het level gehaald, nu was tijd voor het primitief koken. Omdat alles een beetje uit was gelopen, had de staf al een beetje het een en ander voorbereid. Na een tijdje kwam er een hele grote bui over, konden we niet meer verder met het primitief koken, dus hebben we de broodjes binnen gemaakt.
Dit was heel goed gelukt, daarna was het nog tijd voor een potje weerwolven. Toen gingen we lekker slapen!