Scouting Heesch Blogboek

Blogboek

Volg hier de avonturen die onze jeugdleden iedere week en op zomerkamp beleven!

Avonturen van de RS in Tsjechië! (deel 2)

Afgelopen maandag zijn we naar het dorpje Vrchlabí, in de buurt van ons kampterrein, geweest om het dorpsspel te doen ...

Assepoester

We begonnen de avond met een beauty avond. We gingen zelf maskertjes maken, onze nagels veilen en hadden een lekker voeten badje. Daarna gingen we onze mooie kleren aandoen en onze haren werden gedaan. We kregen make-up op en onze nagels werden gelakt. ...

Sneeuwwitje en de zeven dwergen

We hadden vandaag sportdag, want we kwamen een vrolijke griet genaamd sneeuwwitje tegen. Ze zei dat we een sportdag hadden. De dwergen hadden deze gemaakt, alleen zochten nog mensen om de baan uit te testen. ...

Een spannende wandeling

Vandaag weer een dag vol avontuur met een spannend einde! Van toverschool lessen tot nachtelijke wandelingen, niks is te gek! ...

Hans en Grietje

Gisterenavond na het eten gingen we corvee doen en daarna gingen we naar Juultje. We gingen het sprookje Hans en Grietje lezen. ...

Roodkapje

We werden wakker gemaakt met ochtendgymnastiek, daarna gingen we ontbijten. Na het ontbijt gingen we naar Juultje om Robin Hood in het sprookjesboek te plakken. Toen gingen we roodkapje lezen. ...

Frozen en Robin Hood

We gingen op dinsdagochtend naar Juultje. We hadden een stukje tekst gekregen van Belle en die gingen we in het sprookjesboek plakken. Daarna gingen wij een stukje lezen van Frozen. Elsa kwam, er was een probleem: ze had haar zus bevroren. ...

Dinsdag: opzoek naar Aang

Dinsdagochtend en middag Sokka kwam langs en hij zij dat wij naar de noordelijke Luchttempel moesten gaan om Aang te bezoeken. Toen speelde we even fruitmand. Toen gingen we groepje voor groepje fietsen naar de noordelijke Luchttempel. Toen we Aang ...

Belle en het Beest

Zondagavond hebben we een escaperoom gehad om Belle te helpen. We hadden twee uur om alles op te lossen. ...

Onze training is begonnen!

Het begin van onze training, de gestolen toverbeker, een wandeling door het toverbos…… weer een dag vol avontuur! Wacht niet langer en lees de nieuwste verhalen over onze welpen. ...

Maandagavond

Na het eten gingen we de kaarten schrijven voor onze ouders. Dat was heel leuk, omdat we er ook bij mochten tekenen. Toen we uitgetekend waren kwam Toph. Om iets uit te leggen wat we moesten doen. We moesten een bescherming maken voor een ei, zodat het ei niet kapotging. Toen ...

Op zoek naar het levende sprookjesboek

Vandaag was het zover, we gingen op zomerkamp. We kwamen met zijn alle aan bij het Zwervershonk in Veenendaal. Nadat we een week geleden werden uitgenodigd door Juultje. ...

Eerste dag op de toverschool

Onze welpen kunnen toveren! Kom er snel bij en blijf op de hoogte van al onze avonturen. Wij zijn al druk bezig geweest hier in Zetten en willen er graag over vertellen! ...

Blogboek zondagavond en maandag

Zondagavond We hadden een spel gedaan met raadsels en als je genoeg raadsels had ontrafeld kreeg je een code om een kist te openen. In de kist zaten sterretjes en toen kwam Zuko en moesten we allemaal een soort vuur act opvoeren. Daar kwamen de sterretjes goed van pas. Vervolgens ...

Avonturen van de RS in Tsjechië! (deel 1)

Om 05.00 uur ’s ochtends verzamelde we om met 3 busjes naar Tsjechië te vertrekken ...

Blogboek zondagmiddag

Hoi, dit is het logboek van dag 1 door Toon, Pim, Tygo en Bram. Vandaag hebben we als eerste de bedden neergelegd toen gingen we de regels doornemen en kregen we een rondleiding door het gebouw en toen kwam Sokka en moesten we een vuur stuur move maken. Toen gingen we lunchen ...

Itnahs game behaald!

We begonnen de ochtend met ochtendgymnastiek, deze werd voor de allerlaatste keer gegeven door Mysa. Die gaat volgende jaar naar de Scouts :(. Toen stond de deur open van de studio ...

Waar is Jane? / Holland's got talent

We begonnen de ochtend met het 5de level, dat was Hay-day. Toen we het level in gingen, stonden daar een boer en een koe ...

Mario kart race

Nadat het ontbijt klaar was, werd de welp van de dag bekend gemaakt, dit was Jade. Toen was het tijd voor het corvee en daarna ging het alarm weer af ...

Terschelling Dag 5

We zijn vanochtend om 8:00 begonnen met het ontbijt. Na een stevig ontbijt zijn wij begonnen met het sportprogramma. Met het sportprogramma zijn we begonnen met het spelletje ...

Terschelling Dag 4: de hike

s‘ Ochtends vroeg om 8 uur zijn we aan ons ontbijt begonnen tijdens het ontbijt hebben we een lunchpakket gemaakt. Wat we later in de middag op hebben ge eten. Rond 9 uur ...

Lego Masters / Expeditie Robinson

Na het corveeën ging het alarm af. Moesten we naar de studio toe van de spelmaker, met onze eigen vip passen. Daar binnen op het levelbord was de 2 versierd ...

Terschelling Dag 3: Wadkanoën en meer!

Nadat we vanochtend wakker werden en ontbeten hadden. Zijn we op de fiets naar het dichtstbijzijnde dorpje gefietst genaamd West-Terschelling. Zodat de RS´jes hun benodigde vooruit eten konden inslaan ...

Wie is de alleskunner en zwemmen

's Avonds na het corvee, wilde de spelmaker ons nog verder uittesten. Toen gingen wij het spel de alleskunner spellen. Dit bestond uit heel veel spelletjes zoals ...

Let the Itnahs games begin!!

We kwamen aan in Zetten, de locatie van ons kamp. Alle spullen werden buiten neer gezet, toen ging iedereen haar ouders gedag zeggen. Sommige ouders zijn nog een keer terug gereden om dat ze de belangrijke vip passen waren vergeten ...

Terschelling Dag 1 & 2: Trein, Boot & Kampopbouw

Nadat jullie allemaal vertrokken waren zijn we naar het treinstation gelopen om de reis naar Terschelling te starten. De reis verliep erg soepel, we hebben zelfs een tussenstop van 2 minuten gehaald wat wel te prijzen is ...

Westmalle Dag 10: Klaar voor vertrek

Om 8:30 ’s ochtends werden wij allemaal heerlijk rustig wakker gemaakt door de porrende voetjes van Bas. Behalve Oetse en Jasper, want zij hadden een uitslaapbon gewonnen. Maar ons goede humeur was van korte duur toen we beseften dat de regen kei hard op het tentdoek sloeg ...

Westmalle Dag 9: BOBBEJAANLAND!!!

Eindelijk brak de lang verwachte dag aan: het stafprogramma. De dag met hét grootste geheim van kamp. Echter bleek dat dit jaar niet zo'n groot geheim meer, omdat de RS'jes nou eenmaal niet (altijd) dom zijn ...

Westmalle Dag 8: ontbijtfuifje, picknickavond, dorpseten, bont spel

we mochten vandaag iets meer slapen dan normaal erg fijn als je nagaat dat de dag ervoor de vrije dag was en je weet al wat er dan is gebeurd 😉 (niemand heeft iets gedaan en iedereen ging vroeg naar bed) Er was niet echt iets speciaals aan het ontbijt van vandaag. We aten gewoon ...

Westmalle Dag 7: Bed, Bier & BBQ

Lief dagboek, Vandaag staat er een bijzondere dag op de planning, de vrije dag! Traditiegetrouw een van de leukste dagen van ons zomerkamp waar iedereen lekker mag doen waar ‘ie zin in heeft. Van lekker chillen tot naar een toffe locatie gaan ...

Westmalle Dag 6: Lasergamen en pinbowlen

Na twee dagen vroeg uit de veren, konden we vandaag lekker uitslapen. Tot wel 9 uur om precies te zijn. Voor sommige misschien niet genoeg, maar we doen het er maar mee. De dag startte met een rustig ontbijtje in de ochtendzon. We deden de standaard dingen, naar de wc, even ...

Westmalle Dag 5: Cocktails, Fietsen, Zwemmen en TikTok!

Dinsdagavond hadden we spa en cocktail programma. We begonnen met een Quiz, waar je ingrediënten mee kon verdienen voor je cocktail. Nadat de Quiz klaar was gingen we met de groep de cocktails maken. Dit was erg gezellig! Daarna ging ieder groepje een hapje maken. Zoals nacho’s ...

Westmalle Dag 4: Lieve stafjes bakken pannenkoeken

Dinsdag 21-7-2020 was de eerste van 2 dagen hiken. Door corona mochten we niet op een andere locatie overnachten, iets wat we normaal wel doen. We zijn dus een rondje gelopen en kwamen daarna terug op het kampterrein ...

Westmalle Dag 3: Dat was alweer de derde dag

Vandaag sportief begonnen met het sportprogramma. Na een Russische opwarming hebben we verschillende potjes trefbal en voetbal gespeeld. We sloten af met een gezamenlijk potje voetbal ...

Westmalle Dag 2: Spierpijn en toffe programma's

Wij zijn wakker geworden om 8:30 met ongelooflijk veel spierpijn van de lange fietstocht van gisteren. We hebben een half uur gedaan over opstaan want iedereen was nog wel moe. Gelukkig hadden wij tijdens het ontbijt genoeg koffie voor iedereen. De sfeer zat er meteen goed in! ...

Westmalle Dag 1: In de Corona

Wij hebben gefietst, het was echt een flink end. We moesten vanochtend dan ook erg vroeg ons bed voor uit. Wij hebben allemaal last van onze toechie (billetjes). We hebben het allemaal overleefd. ...

Wiltz Dag 8: Een reis naar de krokettenplaneet

De zon was aan het schijnen, dus stonden alle RS leden op. Vooral hulpstaflid Nick had veel moeite met zijn warme slaapzak te verlaten. Na een stevig ontbijtje begonnen we de dag met een workout ...

Oostenrijk Dag 8: Salzburg

Vandaag waren we lekker vroeg opgestaan namelijk om 07:30. Dat vond niet iedereen even prettig aangezien sommigen tot laat bij de Oostenrijkers hadden gezeten. Maar terug naar vandaag. Vandaag gingen we naar Salzburg ...

Oostenrijk Dag 2: Kaaskoppen verkennen de bergen

Na een lekker lange nacht (niet eens sarcasme want we lagen tot tien uur in bed) werden we gewekt door dagverantwoordelijken Ankie en Martijn. Onder het genot van een plensbuitje sneed ...

Oostenrijk Dag 1: Heesch > Eggenberg

Hier begon het dan. Het kamp waar we dit hele jaar naar toe hebben gewerkt. De busjes stonden deze avond al meteen klaar bij de Elleboog voor de lange reis naar Oostenrijk. Met 18 jeugdleden en 6 personen aan begeleiding vertrokken we ...

Schatzoeken in Hissewis

Zaterdag 28 september was het een drukte van jewelste bij Scouting Heesch. Maar liefst 43 jongens en meisjes tussen de 6 en 9 jaar oud stonden om 14.00 uur klaar voor een middagje schatzoeken ...

Alfa, Gamma & Omega

Zaterdagochtend stonden we met z'n allen fris en fruitig voor het scoutinggebouw. Toen kon de fietstocht naar het kampterrein in Lunteren beginnen. Ronde Omega had het geluk ...

Maandag 10 december "Installatie"

Vandaag was de installatie van 6 nieuwe scouts en ik hoorde daar ook bij. Eerst was er een "lange" speech van Geert. Daarna kwamen 2 installateurs binnen die ...

Dag 4: Hike (II)

Na een heerlijke overnachting onder een zeiltje, werden we getrakteerd op een heerlijk ontbijtje gemaakt door Rob en Jon. Na het opruimen van onze slaapplekken konden we weer vertrekken ...

Dag 3: Hike (I)

Maandag ochtend moesten we vroeg opstaan omdat we met de Appa naar het startpunt van de hike gebracht. Het station in Spa was het startpunt. Na een paar minuten lopen ...

Monschau Dag 3: "Maandag"

Lief logboek, Vandaag zouden we een hike lopen, maar dit ging niet door. Stiekem vind ik dit niet zo heel erg, maar ik wil hem nog wel lopen. Omdat de hike niet doorging ...

Koning Arthur en de ridders van de ronde tafel

In dit logboek schrijven de Welpen Giuseppe over de avonturen die ze beleven tijdens hun zomerkamp in Zevenaar ...

Studio 100 zomerkamp maandag

Nadat we allemaal waren aangekleed en hadden ontbeten kwam Nienke om met ons te ochtendgymnastieken op leuke minidisco muziek en aangezien Jiggo dit zo leuk vond doen we dit nu iedere dag! ...

Studio 100 zomerkamp zondag

De Welpen Bamviertjes zijn weer eens op zomerkamp en dit jaar met de figuren van Studio 100 wel te verstaan ...

Kampuitnodiging Scouts

Katara en Sokka uit het verhaal van de Avatar hebben de scouts uitgenodigd om hen te helpen! ...